Pages

Monday, October 1, 2012

1. päev - Vereproov

Muideks, täna on ülemaailmne Taimetoidu Päev! Ja terve oktoobrikuu on pühendatud taimetoidule, tõstmaks inimestes teadlikkust! Kas me poleks saanud mitte valida paremat päeva, et alustada oma toortoidu teekonda :)

Hommikusöök: 1 melon, 2 banaani
Vahepalaks isa käest saadud õunu
Lõunasöök: 9 banaani ja 2 suurt kruusitäis aroonia mahla
Õhtusöök: banaanijäätis maasikatega ja suvikõrvitsa nuudlid rohelise salati ja tomatikastmega

Suvikõrvitsa salat eriti hea ei tulnud sest suvikõrvits ei olnud värske. Tomatikastmeks blenderdasin siis päikesekuivatatud tomatid, värske tomat ja roheline sibul.

Ema käest sain 3 karpi maasikaid mis ta suvel külma oli pannud. Täiega hea! Tegin banaanijäätist juurde. nämma!

Käisin eelmisel nädalal vereproovi tegemas. Lihtsalt uudishimust, siis tean kust alustan ja hiljem on millega võrrelda. Kõik muu oli korras, aga rauda oli liiga vähe. Muidugi ma saan aru, et kõik on väga suhteline ja vitamiini-mineraali sisaldus veres muutub ju koguaeg! Samas ei tea, võibolla on mul veri just paremaks läinud, mul ei ole varasemaid vereproove tehtud. Ja samuti ma ei tunne ennast kuidagi jõuetu või nõrgana (rauapuuduse peamised sümptomid). Tunnen end tervena ja sellepärast ka selle näitaja pärast väga ei muretse. Samas ma olen kindel, et noorena mul võis olla palju vitamiine puudu. Ma ei söönud peaaegu üldse rohelist ega juurvilju-puuvilju. Ma arvasin et need on mõttetud kuna "ei tee kõhtu täis". Ja siis ma tundsin end väga tihti väsinuna jne.

Aga siiski, see on meeldetuletus mulle, et hakkaksin rohkem rohelist sööma näiteks. Ja mul on rohelise järgi isu olnud ka. Käisin ka väljast nõgest korjamas, kuigi ma tean, et sügisene nõges ei ole enam nii hea, aga abiks ikkagi.  Värsketest lehtedest tegin teed ja ülejäänud panin aknalauale kuivama, et hiljem salatile-kastmesse raputada või smuuti sisse.


Ja muideks maasikad sisaldavad ka palju rauda :) Samuti veel spinat, kale ja muud tumerohelised lehtviljad, spirulina, kõrvitsa seemned, avokaado. Väga paljud viljad sisaldavad rauda, kuid mõned lihtsalt rohkem, mõned vähem. Samuti tuleks teada, et näiteks kohvi ja tee takistab raual imendumast ning rauda tuleks kindlasti süüa koos C-vitamiini rohke toiduga. Näiteks teed omale rohelise salati koos tomatitega :)

Hakkame siia blogisse Mariiniga kordamööda kirjutama. Tema kirjutab homme :)

Elisa

7 comments:

  1. Varaaidast saab tellida noort kõrvenõgest. :)

    ReplyDelete
  2. okei, suured tänud, lähen vaatan :)

    ReplyDelete
  3. Kus sa vereproovi tegemas käisid?

    ReplyDelete
  4. Põhja-Eesti Regionaalhaiglas, läksin sinna sest seal üks arst on meie peretuttav.

    ReplyDelete
  5. Mida peaksin vereproovi andes küsima? Kas vitamiinide ja mineraalide sisaldust veres või on selleks mingi üldine termin?

    ReplyDelete
  6. Mina tegin nii, et läksin sinna ja palusin, et kas ma saaksin mõne arstiga konsulteerida ja siis arst juba soovitas et mis proovid võtta, ütlesin et olen taimetoitlane ja et mind ise huvitavad D-vitamiin, B12, Kaltsium, Raud...ja ta siis ise soovitas sinna juurde mõningaid asju mille peale ma ei tulnud. Mind viidi kohe arsti konsultatsioonile, ei olnud mingit probleemi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soovitan minna Ida-Tallinna Keskhaiglasse näiteks

      Delete